Saturday, December 18, 2010

KETAWALAH LAGI ..... HAHAHAHA

Dah lama saya tak gelak begini dengan anak2. Entahlah, najwa kata umi ni serius je skrg. gelak tak nak
Dia pantang tgk saya mencuka, mesti tanya itu ini.
Anak2 mana tahu kita ni susah hati ke , sedih ke.
Sebagai ibu kita mesti sorok apa yang berlaku pada diri kita.

airport pengkalan chepa

Semalam rasa seronok sangat gelak dengan anak2 sambil makan KFC kat airport
Bukan pergi mana2 pun , cuma pi hantar Mak Tam dia balik KL
Hari ni airport tak sibuk sangat
Tak ramai orang pun. masih cuti sekolah
Sementara menunggu mak tam berlepas, kami naik tingkat atas makan KFC
Maklumlah dah lama tak makan ni.
Sejak cuti sekolah bukan ada masa nak gi lepak mana2 dgn diaorang.
Asyik hujan je. Masa keluar rumah tadi pun hujan punya la lebat.


Kami solat zohor terlebih dahulu sebab masa tu jam dah 1.3p ptg
Tgk2 abahnya dah order KFC
Seronok tgk muka anak2....... ceria semacam.
Lps tu kami duduk tmpt yg cantik pemandangannya
Nampaklah kalau terbang turun naik....


Entah tgh2 mkn teringat cerita DO RE MI yg Hadi tunjuk dlm you tube mlm tadi
Saya ckp dgn mereka
Angah ingat lagi tak ceta yg kita tgk mlm tadi
Hah, ingat umi. mcm mana dah dialog dia
Ingat lagi, maka hadi pun mengikutlah rangkap dialog nya
Masih ingat dialognya lebih kurang begini
kata si isteri " HEI, BAWA API KE MARI"
masa ni isteri minta utk rokoknya
Jawab si suami (A R TOMPEL) yg tgh masak d dapur
menjawab dgn muka selamber
"YA DARLING, BELUM SAMPAI, MEENA KUMARI ADA KAT INDIA"
Si suami sbnrnya pekak badak......

filem DO RE MI 1966
Kami ketawa pecah perut
Najwa, nabila dgn hadi mengulang2 dialog tu.
Saya tambah ketawa tak henti2.... tak boleh bayangkan muka a r tompel masa tu
air mata bercucuran mengiringi gelak tawa kami

anak org depan meja tgk semacam
dia pelik kot tgk saya ketawa macam menangis
Sesekali ketawa tak boleh control.....
Ya Allah..... baru saya boleh berhenti. lama juga le

Ketawa ketawa juga
Namun disebalik adegan lucu dalam filem itu tadi byk pengajaran yg dpat saya ambil
Seorang isteri yg berlaku biadap terhadap suaminya
mengata suami dgn kata kesat......
AnTaRanYa
" AKU BILANG BAWA API KE MARI, DIA BILANG MEENA KUMARI PULAK.
AKU MINTAK API LA BODOH"

iNilah karya hebat filem zaman dahulu
sarat dgn kisah lucu tapi penuh dgn mesej yg ingin disampai supaya menjadi pengajaran.
Ya Allah, peliharalah diri ku....
Mungkin daku tak sehebat SITI KHADIJAH
Mungkin tidak setaat SITI AISYAH
Jauh di sudut hati, ingin hidup ceria di samping keluarga yg ada...
Hilang sekejap stress....
Harap kami dapat begini lagi....




No comments:

Post a Comment