Tuesday, January 17, 2012

AKU INGIN HIDUP


Ketika aku sedih,aku ingat DIA. Aku sangat pasti, DIA tak pernah jauh dari aku..... DIA yang sangat setia, sentiasa di samping aku walau aku sendiri kadang2 abaikan DIA..... Jika aku ingat DIA pasti hatiku yang meronta2 menjadi tenang..... Aku patut bersyukur kerna DIA sentiasa ada.......

YA ALLAH,  engkaulah DIA yang sentiasa ada dalam hati. Syukurku kerna KAU akan pernah sisihkan aku. Terima kasih kerna mengurniakan aku sekeping hati yang baik. Aku harap ia akan kekal baik hingga aku menutup mata. Engkau limpahkanlah keberkatan , jauhkan kesesatan....


Ya.. Allah dengan berkat Nabi-Mu dan berkat guruku
Luruskanlah hatiku, agar agamaku lurus
Betulkanlah hatiku, agar ku ikhlas selalu
Tetapkanlah hatiku, agar ku tak tergugat
Dengan ujian yang menimpa

Ya.. Allah, Tuhan yang mencipta hati
Bersihkanlah hatiku, agar masmumahku
Tidak merosakkan agamaku
Dan juga tidak merosakkan kehidupan orang lain

Wahai Tuhan yang membolak - balikkan hati kuatkanlah hatiku
Agar keyakinanku tak berobah
Supaya aku sentiasa tabah

Tuhan, Engkau resapkanlah hatiku
Sentiasa bersama-Mu
Supaya aku rasa, ada kawan melindungku
Agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku

Aku merasa malu melanggar perintah
Dan aku sentiasa siap siaga menunaikan suruhan-Mu

Ya... Allah, Tuhan yang menjaga hati
Baikilah hatiku, agar seluruh hidupku menjadi baik
Supaya tidak khianat, dan tidak hasat dan tidak berdendam sesama manusia

Tuhan, limpahkan kedalam hatiku
Ilmu dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hati dan menyuluh kehidupanku
Supaya lahir batinku bersyariat
Agar lahir batinku menjadi taat
Tuhan aku harap Engkau kabulkanlah doaku ini


aku bukan org yg hebat
tapi aku ingin jadi hebat
bukan utk sesiapa
tapi aku akan berusaha menjadi hebat 
di mata DIA.... ALLAH yang Maha Kuasa



No comments:

Post a Comment