Thursday, April 7, 2011

1 HARI MCM2 CERITA

Indahnya hidup ini jika kita bijak dan pandai membawa diri. Tapi kehidupan mula menjadi tidak seronok apabila rasa kebahagian yang diharapakan entah ke mana hilang.  Entahlah, lately, aku rasa sangat tidak bermaya dalam menjalani kehidupan ini.

Kadang2 rasa betapa cepat hari berlalu. Hari ini Ahad, tup tup tgk hari ni dah khamis.... pejam celik, pejam celik  aku semakin meningkat tua... Aku sangat2 berharap kehidupanku akan senantiasa di bawah keberkatan Ilahi. Hari ini walaupun kelas tidak begityu bayak tapi masaku penuh terisi dgn kerja2 lain yang menimbun. Pagi2 lagi buat perjumpaan dgn pelajar BITARA yang akan menyertai KEM MENUJU PUNCAK pada 21.4.2011 hingga 23.4.2011.

Selepas sedikit taklimat kepada mereka, terus masuk kelas 1K4. Hai budak form 1 macam perangai anak tadika. Kadang tak menang tangan aku nak layan. HAbis kelas ke kantin lepas tu terus ke bilik siapkan mana yang patut. Mulanya ingat nak check fail tingkatan pasal sorang pel form 1 ni. Jenuh akun mencari fail. semua tempat aku pi, bilik guru, bilik reso, bilik peperiksaan and last2 jumpa kat bilik sendiri. Tu pun aku dah tension, terus ambil wudu' dan SOLAT DHUHA, moga2 ALLAH memudahkan urusanku hari ini... ALHAMDULILLAH, akhirnya aku jumpa fail itu.

Maka confirm, aku tak serah yuran itu kpd  guru kelas baru die. then , Serahkan yuran pel itu kepada Cg Wan Sulaiman, then terus masuk kelas 3K1. Masa ni aku rasa tertekan sangat. Tak tahu kenapa. Macam2 perasaan ada. tapi buat je muka selamba bile jumpa anak2 pelajar. BE PROFESIONAL WNJ! Susah , sedih, tension biar aku yang tanggung......

Habis 3K1, balik semula ke bilik , siapkan kertas kerja kem menuju puncak, hantar reso pelan tempat serta jadual program di sana. Then taip surat panggilan meeting utk hari Ahad ni..... Letihnya. Masa balik dah tiba, terus shut down laptop then pergi solat ZOHOR.

Hari ni najwa dapat balik, terus ke asrama  die, then kami balik.......

No comments:

Post a Comment